Onsa
Hans Gilomen órásmester 1923-ban jutott el arra a pontra, hogy üzletének fejlesztése érdekében megalapítja az Onsa AG-t, amely ekkor még csak egy tipikus svájci családi vállalkozásként üzemelt a berni kantonhoz tartozó Lengnau városkában. A folyamatosan prosperáló manufaktúra életében 20 évvel később ’43-ban az órásmesteri vizsga sikeres abszolválása után jelent meg Gilomen mester fia Hans-Jörg, akinek irányítása alatt érte el a cég fejlődésének és ismertségének csúcsát. Ettől az időszaktól komolyabb hangsúly került a márkaépítésre, a marketing-kommunikációra, így minden lehetőséget megragadtak, hogy ismerté, elismerté tegyék a karórák európai és tengerentúli porondján az ONSA nevet. 1949-től az autóversenyzés világában az Onsa lett a berni Grand Prix főtámogatója, ‘57-ben a Mayflower II. híres atlanti-óceáni átkelésének alkalmából két Onsa órával szerelték fel a hajót, melyeknek extrém körülmények között, a szél és a természet erőivel; a másiknak a víz alatt, a mélyben kellett hibátlanul teljesítenie az út során. Ugyan ettől az évtől kezdve a belga légitársaság a SABENA összes pilótájának csuklóján Onsa óra ketyegett, ill. a világhírű svájci reneszánsz-embert és extrém-merülőt Hannes Kellert is egy Onsa Scaphandrier kísérte el a mélységi világcsúcs felállításánál a Lago Maggiore merülés napján ‘60-ban. 1970-ben meghalt Gilomen mester, így most már Hansjörg a cég egyedüli feje. Teljesen átszervezi a céget, de az új kor hajnalán a quartz-krízis beköszönte után már arra kényszerül, hogy leépítse a vállalatot, és innentől kezdve kizárólag az európai és svájci piacra dolgozzanak. Az Onsa a nagy túlélők sorába tartozik, még akkor is, ha ’89-ben a Gilomen-család végleg kiszállt a bizniszből és eladta a céget. Így ér véget egy 65 éves mese.
Légrádi Csaba nyomán
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése